Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

maandag 31 augustus 2015

Weer naar school ! Back to School !



www.animaatjes.nl

Morgen is het 1 september, de eerste schooldag voor zoveel kinderen en leerkrachten.  De zomervakantie is voorbijgevlogen.  Ik merkte daarnet verrast op dat mijn vorige post dateert van 30 juni.  De hele vakantie heb ik niets geschreven op mijn blog.  Misschien wel omdat ik heel erg genoten heb van de zomerdagen en veel buiten vertoefd heb.  Als het zonnetje schijnt, dan moet ik gewoon naar buiten. De werkjes binnen doe ik wel als het slecht weer is of 's avonds.  En het was een hele goede zomer, van begin tot eind.  We zijn begonnen met een hittegolf eind juni - begin juli. En we eindigen met warme zomerdagen. Na het onweer van vanavond zou het morgen wisselvalliger worden en wat frisser.

Een stemmetje in mij zingt het weemoedige maar prachtige liedje van Gerard Cox. ''t Is weer voorbij die mooie zomer ...'  Niet dat de zomer plots hoeft te eindigen op de eerste schooldag, maar dan schuift het seizoen toch al langzaam richting 'Indian Summer'.  Alsof we vanaf 1 september al van een nazomer moeten spreken.  Het is reeds donker om 21u en de zon klimt niet meer zo hoog.  De dagen worden zichtbaar korter.

Ik wil niet dat de zomer en de schoolvakantie voorbij zijn, maar helaas, er is geen stoppen aan.

Na deze overpeinzingen wil ik iedereen die morgen weer naar school gaat het beste wensen.  Veel goede moed en ook voor de mama's en papa's van de kleintjes veel sterkte.  Voor de kleinsten zijn het vaak kleine drama'tjes die zich afspelen aan de schoolpoort.  Troost u, als ze groter worden, betert het, voor hen maar ook voor uzelf.  We moeten onze kindjes altijd weer een beetje meer loslaten ... tot ze volwassen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten